پارک علم و فناوری استان خراسان رضوی
عضویت در پارک
گردهمایی شرکت‌های حوزه فناوری اطلاعات، ارتباطات و نرم‌افزارهای رایانه ای

باشگاه شرکت‌های صادراتی دانش‌بنیان و پارک علم و فناوری خراسان برگزار کرد؛

گردهمایی شرکت‌های حوزه فناوری اطلاعات، ارتباطات و نرم‌افزارهای رایانه ای

- 1402/10/30

گردهمایی شرکت‌های حوزه فناوری اطلاعات، ارتباطات و نرم‌افزارهای رایانه‌ای با هدف آشنایی فناوران با خدمات باشگاه شرکت‌های صادراتی دانش‌بنیان در پارک علم و فناوری خراسان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل پارک علم و فناوری خراسان، با هدف بررسی چالش‌های مسیر صادراتی شرکت‌های دانش‌بنیان و آشنایی با خدمات باشگاه شرکت‌های صادراتی دانش‌بنیان گردهمایی شرکت‌های عضو پردیس فناوری‌های ارتباطات و اطلاعات پارک علم و فناوری خراسان برگزار شد.

در این نشست حسینعلی اخلاقی امیری، معاون پشتیبانی فناوری پارک علم و فناوری خراسان ضمن معرفی پارک علم و فناوری خراسان گفت: پارک علم و فناوری خراسان با حدود 20 سال سابقه در حوزه ict ظرفیت‌های ویژه‌ای را در منطقه ایجاد کرده است و در حال حاضر استان خراسان و درکنار آن‌ پارک علم و فناوری خراسان بیش از 100شرکت دانش‌بنیان در حوزه فناوری اطلاعات دارد که بعد از تهران بزرگترین ظرفیت در کشور است.

اخلاقی امیری افزود: در دو سال گذشته شرکت‌های حوزه ict پارک علم و فناوری خراسان در صنایع کلان نقش ایفا کرده اند و سوق پیدا کرده اند به سمت صنایع نفت و گاز و فولاد و این اتفاق ویژه ایست که تاثیر مستقیم در انقلاب صنعتی چهارم می‌گذارد.

کرباسی، دبیر ستاد اتصال پذیری و ارتباطات معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره بر خدمات این ستاد بیان کرد: ستاد اتصال پذیری و ارتباطات معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری دارای ظرفیت‌هایی است که می‌تواند در توسعه فناوری‌ها در حوزه فناوری اطلاعات، ارتباطات و نرم‌افزارهای رایانه‌ای از جمله بحث بین‌الملل نقش حمایت کننده ایفا کند.

وی ادامه داد: از جمله ماموریت‌های ما بحث ترویج و امیدآفرینی در جامعه است در جهت توانمندسازی منابع انسانی برای حضور در اکوسیستم فناوری که درواقع ماموریت اصلی ستاد هم محسوب می‌شود و اولویت ما توسعه فناوری‌های نوظهور، پیشران و اولویت‌دار کشور است.

در ادامه فناوران حاضر در جلسه ضمن آشنایی با خدمات دفتر توسعه کسب و کار بین‌الملل و کلیدر صادرات و تبادل فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهور در پنل انتقال تجربه با حضور رضا مجردی، هیئت علمی دانشگاه صنعتی مالک اشتر، عباس حسینی، مدیر عامل شرکت امن پرداز، سید مهدی حسینی سمنانی، مدیر عامل شرکت اکسیرکاوان تحلیلگر هوش مصنوعی، رضا ایجادی، مدیر توسعه کسب و کار کریدور فناوری تا بازار شرکت کردند.

شایان ذکر است این گرهمایی با حضور کهنسال مدیر کریدور صادرات و تبادل فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهور، حسنی معاون دفتر توسعه کسب و کار بین المللی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، کرباسی دبیر ستاد اتصال پذیری و ارتباطات معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، محمدی مدیر فنی باشگاه شرکت های صادراتی دانش بنیان برگزار گردید.

دانلود پیوست خبر فهیمه حسامی فهیمه حسامی علی جاهدی علی جاهدی آرمان وحیدی آرمان وحیدی حسینعلی اخلاقی امیری حسینعلی اخلاقی امیری میتراسادات ناظر میتراسادات ناظر